حالت ناشناس چيست؟ و چرا آنطور كه فكر مي‌كنيد شخصي نيست

۳۴ بازديد

حالت ناشناس چيست؟ و چرا آنطور كه فكر مي‌كنيد شخصي نيست

اين حالت مرورگر خصوصي يا حالت ناشناس، كه براي مرور وب خصوصي استفاده مي‌كنيد، شما را آنگونه كه فكر مي‌كنيد شخصي نمي‌كند. قبل از اينكه به مرورگر خود كاملاً اعتماد كنيد، بدانيد چه كاري مي‌تواند انجام دهد و چه كاري نمي‌تواند انجام دهد.

حالت ناشناس چه كاري انجام مي‌دهد؟

حالت ناشناس / خصوصي به شما كمك مي‌كند بدون ذخيره اطلاعات مرور در مرورگر خود در وب گشت و گذار كنيد، بنابراين بعداً نمي‌توان آن را بازيابي كرد. اين بدان معناست كه جستجوها، صفحات بازديد شده، جزئيات ورود به سيستم و كوكي‌ها پس از بستن پنجره‌هاي شخصي در دستگاه ذخيره نمي‌شوند. هر فايلي را كه بارگيري كنيد يا بوك مارك‌هايي كه ايجاد مي‌كنيد ذخيره مي‌شود. Google Chrome، Mozilla Firefox، Apple Safari، Microsoft Edge و Internet Explorer حالت‌هاي خصوصي مشابهي را ارائه مي‌دهند. حالت ناشناس به معناي پنهان كردن هويت واقعي شما است، اما اين براي حالت‌هاي مرور خصوصي كاملاً درست نيست.

چكار مي‌كند:

وقتي پنجره را مي‌بنديد كوكي‌ها را پاك مي‌كند.

سابقه مرور شما را خالي نگه مي‌دارد.

چه كاري انجام نمي‌دهد:

ترافيك خود را از اشخاص ثالث مانند ISP، دولت يا مدير شبكه در دفتر يا دانشگاه خود مخفي كنيد.

از ترافيك خود در برابر هكرها يا ساير حملات و آسيب پذيري ها محافظت كنيد.

حالت‌هاي مرورگر خصوصي شما را از افرادي كه فعاليت‌هاي آنلاين شما را در رايانه مورد استفاده شما رديابي مي‌كنند، محافظت مي‌كند. اين يك ابزار عالي در هنگام به اشتراك گذاشتن رايانه با ساير افراد يا هنگام استفاده از رايانه عمومي است. همچنين اگر دوست معتمدي بخواهد در دستگاه شما به سيستم حسابهاي خود وارد شود، مي‌توان از آن استفاده كرد.

 

همچنين مي‌توان از آنها براي رزرو بليط هواپيما يا اتاق هتل استفاده كرد زيرا مي‌توانند قيمت‌هاي كمتري را براي شما به همراه داشته باشند. از آنجا كه آنها كوكي ذخيره نمي‌كنند، وب سايت شركت هواپيمايي يا هتل ممكن است نداند كه شما تاريخ‌هاي انتخاب شده را قبلاً بررسي كرده‌ايد و ممكن است قيمت آنها را بر اين اساس افزايش دهد.

 

آيا مي‌توانم از طريق تلفن خود به حالت ناشناس بروم؟

آره. حالت ناشناس در برنامه مرورگر Chrome براي iPhone و Android موجود است. فقط كافيست برنامه را از فروشگاه App Apple يا Play Store بارگيري و نصب كنيد و بخش "حالت ناشناس" برنامه را انتخاب كنيد. ساير مرورگرها از نامهاي مختلفي براي مرور خصوصي استفاده مي‌كنند، مانند حالت خصوصي يا حالت InPrivate. در اينجا نحوه پيدا كردن ويژگي مرور خصوصي در Chrome، Firefox، Internet Explorer و Safari وجود دارد.

 

نحوه فعال كردن حالت ناشناس

براي شروع مرور در حالت ناشناس، مرورگر خود را باز كنيد، File را انتخاب كنيد و سپس New Private Window يا New Incognito Window (نام ممكن است بسته به مرورگر متفاوت باشد) را انتخاب كنيد. در اينجا ميانبرهاي مرورگرهاي مختلف وجود دارد:

 

Chrome: Control / ? + Shift + N (يا سه نقطه عمودي را در گوشه بالا سمت راست انتخاب كنيد و سپس پنجره جديد را در حالت ناشناس انتخاب كنيد).

Firefox: Control / ? + Shift + P (يا روي منوي File كليك كنيد و "New Private Window" را انتخاب كنيد).

Internet Explorer: Control + Shift + P (يا روي نماد چرخ دنده در گوشه بالا سمت راست كليك كنيد، نشانگر ماوس را روي "Security" نگه داريد و "مرور خصوصي" را انتخاب كنيد).

سافاري: ? + Shift + N (يا روي منوي پرونده كليك كنيد و "New Private Window" را انتخاب كنيد).

پس از پايان كار، فقط پنجره را ببنديد و تمام شد - سابقه مرور محلي شما از بين رفته است. همچنين مي‌توانيد به طور پيش فرض مرورگر خود را در حالت مرور خصوصي شروع كنيد تا فعاليت‌هاي آنلاين شما هرگز به صورت محلي ثبت نشوند. براي انجام اين كار، به بخش تنظيمات مرورگر نگاه كنيد.

حالت ناشناس: آنطور كه فكر مي‌كنيد شخصي نيست

حالت مرور خصوصي شما فقط از ثبت ترافيك مرورگر جلوگيري مي‌كند و IP شما را مخفي نمي‌كند. ممكن است شخصي همچنان شما را رديابي كند (از ابزار ما براي ديدن آنچه آدرس IP شما براي شما نشان مي‌دهد استفاده كنيد). اين ترافيك شما را از طريق يك سرور راه دور رمزگذاري يا مسيريابي نمي‌كند همانند اين نام مجاز نمي باشد. اين فقط سابقه مرور شما را پاك مي‌كند، هنگامي كه مرورگر خود را مي‌بنديد كوكي‌ها را پاك مي‌كند و داده‌هايي را كه در فرم‌هاي آنلاين وارد مي‌كنيد حذف مي‌كند. ISP، كارفرماي شما، وب سايت‌ها، موتورهاي جستجو، دولت‌ها و ساير جاسوسان شخص ثالث همچنان مي‌توانند داده‌هاي شما را جمع آوري كرده و آدرس IP شما را رديابي كنند.

 

گوگل و موزيلا در مرورگرهاي خود كاملاً از اين موضوع آگاه هستند. كاربران Chrome هر بار كه پنجره ناشناس جديدي باز مي‌كنند هشدار مي‌دهند: "رفتن به حالت ناشناس مرور شما را از كارفرماي شما، ISP يا وب سايت‌هايي كه بازديد مي‌كنيد پنهان نمي‌كند." با اين حال، اپل و مايكروسافت زحمتي ندارند كه كاربران خود را در مورد اين محدوديت‌ها آگاه كنند.

 

همچنين، اگر هنگام گشت و گذار در حالت ناشناس وارد فيس بوك، آمازون يا هرجاي ديگر شويد، بديهي است كه اين سايت‌ها از اين موضوع اطلاع خواهند داشت - حالت خصوصي ديگر شما را در اين موارد پنهان نمي‌كند. اگر به يكي از بسياري از برنامه‌هاي Google وارد شويد، Chrome همچنين شروع به ضبط مجدد كوكي‌ها و سابقه شما مي‌كند و كل موارد ناشناس را بي فايده مي‌كند.

 

چگونه سابقه خود را در حالت ناشناس حذف كنيم

در حالي كه سابقه ناشناس شما به راحتي قابل دسترسي نيست، دستگاه شما همچنان آن را در حافظه پنهان DNS خود ذخيره مي‌كند. هركسي كه كمي دانش فني پيشرفته‌تري داشته باشد مي‌تواند آن را بدست آورد. با اين حال، با دنبال كردن دستورالعمل‌هاي زير مي‌توانيد به راحتي آن را حذف كنيد

 

اگر از ويندوز استفاده مي‌كنيد:

  1. "خط فرمان" را در جعبه جستجوي ويندوز تايپ كنيد و گزينه Run as administrator را انتخاب كنيد.

2. در پنجره خط فرمان، "ipconfig / flushdns" را تايپ كرده و Enter را فشار دهيد.

 

اگر از Maغير مجاز مي باشد استفاده مي‌كنيد:

1. Finder را باز كنيد، سپس برنامه‌ها -> Utilities را انتخاب كنيد.

2. ترمينال باز؛

3. "sudo killall -HUP mDNSResponder" را تايپ كنيد و Enter را فشار دهيد.

4. رمز ورود خود را وارد كنيد، Enter را فشار دهيد و پنجره را ببنديد.

 

با اين كار تمام سوابق DNS حذف مي‌شود و هيچ كس وب سايت‌هايي را كه بازديد مي‌كنيد مشاهده نمي‌كند.

 

چگونه در واقع به صورت خصوصي گشت و گذار كنيم

علاوه بر استفاده از حالت ناشناس / خصوصي، شما به يك مرورگر يا افزونه مرورگر نياز داريد كه از حريم خصوصي شما در برابر اشخاص ثالث محافظت كند.

 

در اينجا چند گزينه خوب وجود دارد:

 

Firefox با تنظيمات مناسب، از نظر امنيت و حفظ حريم خصوصي يك انتخاب اصلي خوب است. با اين حال، به مرورگرهاي تخصصي نزديكتر نيست.

مرورگر Tor يك گزينه عالي براي حداكثر حريم خصوصي است، اما به دليل گره‌هاي زيادي كه از طريق آن بازديد شما را ارسال مي‌كند، مي‌تواند كمي كند شود.

Vivaldi يك مرورگر جالب با ويژگي‌هاي امنيتي و حفظ حريم خصوصي قوي و درجه شخصي سازي بالايي است.

براي يافتن گزينه‌هاي عالي بيشتر براي يك مرورگر خصوصي، به پست ما مراجعه كنيد!

 

اگر مي‌خواهيد به مرورگر فعلي خود پايبند باشيد، پسوندهاي حريم خصوصي بهترين راه است. ابزار بسيار زيادي وجود دارد كه مي‌توانيد براي اطمينان از اينكه واقعاً با خيال راحت و خصوصي گشت و گذار مي‌كنيد، استفاده كنيد. براي يافتن اطلاعات بيشتر اينجا را كليك كنيد.

 

چگونه مي‌توانم از اين نام مجاز نمي باشد در حالت ناشناس استفاده كنم؟

براي امنيت بيشتر هنگام استفاده از مرور خصوصي، از يك شبكه خصوصي مجازي (اين نام مجاز نمي باشد) استفاده كنيد. كاري را انجام مي‌دهد كه حالت ناشناس نمي‌تواند انجام دهد. اين آدرس IP شما را پنهان كرده و آدرس يك سرور اين نام مجاز نمي باشد از راه دور را جايگزين مي‌كند و رديابي شما از اين طريق غير ممكن است. همچنين اين ترافيك شما را رمزگذاري مي‌كند و از عادات مرور شما در برابر ISP و ساير اشخاص ثالث محافظت مي‌كند.

 

براي استفاده از بهترين هر دو جهان، فقط بايد:

 

اين نام مجاز نمي باشد را باز كرده و به سرور راه دور دلخواه خود متصل شويد.

مرورگر خود را در حالت ناشناس باز كنيد.

اين نام مجاز نمي باشد كل اتصال شما را رمزگذاري مي‌كند، در حالي كه حالت ناشناس اثر انگشت ديجيتال شما را در سطح مرورگر به حداقل مي‌رساند.

 

برخي از بانك‌ها و مؤسسات مالي و اعتباري در ازاي وثيقه طلا به متقاضيان وام مي‌دهند

۲۷ بازديد

برخي از بانك‌ها و مؤسسات مالي و اعتباري در ازاي وثيقه طلا به متقاضيان وام مي‌دهند.

 

به گفته ما گرو گذاشتن طلا در بانك و اخذ وام در سال‌هاي گذشته تنها از طريق بانك قابل دريافت است اما اكنون برخي از بانك‌ها و مؤسسات مالي و اعتباري در ازاي دريافت طلا وام مي‌دهند. اما شرايط اخذ اين وام چگونه است؟

1- وام طلا نياز به ضامن ندارد

 

وام طلا به ضامن يا چك يا سفته نياز ندارد و تنها با واريز طلا در بانك قابل دريافت است. بسياري از مردم هنگام نوبت به گرفتن وام از بانك‌ها نااميد مي‌شوند فقط به دليل نداشتن ضامن. وام طلا نيازي به ضامن ندارد و طلاي سپرده شده در بانك شما ضامن وام است.

https://talaparsi.ir/

2- وام فقط براي طلاي تزئيني داده مي‌شود

 

بانك كارگشايي يا ساير مؤسسات اعتباري سكه‌هاي طلا را به عنوان وثيقه وام طلا نمي‌پذيرند و در ازاي دريافت طلاي تزئيني فقط به متقاضيان وام مي‌دهند.

 

3- شرايط بازپرداخت اقساط متفاوت است

 

هر بانك يا موسسه مالي شرايط بازپرداخت سهم خود را دارد. اين شرايط ممكن است شامل بازپرداخت مبلغ مدت دار و مقطوع حداكثر پس از يك سال باشد، در اين صورت ممكن است تمام طلاها از بانك خارج شود و يا اقساط ماهانه به موقع بازپرداخت شود. به گزارش جهان نيوز، در برخي از بانك‌ها مي‌توانيد طلاي خود را به همان اندازه كه از اقساط وام خود پرداخت مي‌كنيد پس بگيريد. به عنوان مثال، اگر 25? وام خود را بازپرداخت كنيد، مي‌توانيد يك چهارم طلاي متعهد را از بانك دريافت كنيد.

تاريخچه زعفران در ايران

۳۴ بازديد

تاريخچه زعفران در ايران

كلمه "زعفران" قدمتي بيش از ?0?? سال دارد. نام علمي اين گياه (Crocus Sativus) است. زعفران از كلمه زرپران (زر+پر+ان - گلي كه پرهايش همچون زر است) در زبان دري آمده و به اين معناست كه گلبرگ هاي اين گياه همچون زر گرانبها و قيمتي مي‌باشد.

كلمه "زعفران" قدمتي بيش از ?0?? سال دارد. نام علمي اين گياه (Crocus Sativus) است. زعفران از كلمه زرپران (زر+پر+ان - گلي كه پرهايش همچون زر است) در زبان دري آمده و به اين معناست كه گلبرگ هاي اين گياه همچون زر گرانبها و قيمتي مي‌باشد. اين كلمه در زبان‌هاي مختلف به شكل‌هاي گوناگون تلفظ مي‌شود. در پشتو و عربي "زعفران" ، در زبان‌هاي فارسي و تركي "Zefrun" ،  در زبان انگليسي "saffron"، در زبان اسپانيايي " azafr?n"، در زبان ايتاليايي "zaferano"، در زبان هندي "zuffron" و در زبان فرانسه "safrane" تلفظ مي­شود. در زبان سرياني كُركُم يا كَركُم ، ابوريحان بيروني ضمن وصف زعفران و نام‌هاي آن در زبان‌هاي مختلف مي‌گويد زعفران را به رومي اينخوس و قرقو، جالينوس قوروقوس گفته است.

زعفران در اعصار گذشته

 كارشناسان معتقدند كه زعفران اولين بار در كشورهاي يونان، ايران، تركيه و افغانستان رشد كرده است. به روايتي ديگر، پيدايش نخستين مزارع زعفران در جهان در نواحي همدان و كرمانشاه، تفرش و برخي از مناطق مازندران بوده است. پس از اسلام زعفران مناطق بروجرد، اصفهان، نهاوند و ري نيز شهرت زيادي پيدا نمود اما با حمله مغولان كشت آن رو به انقراض رفت. پس از آن كشت زعفران در بيرجند و قائنات شروع شد كه تا امروز هم ادامه دارد و بسيار شهرت يافته است.

 

 
   



در عصر هخامنشيان توليد زعفران در ايران قابل توجه بوده به طوري كه روزانه در دربار دومينه (حدود يك كيلوگرم) زعفران استفاده مي‌شد. كاربرد زعفران در آن زمان به عنوان رنگ و رايحه انواع خوراكي‌ها مانند تزئين كلوچه، شيريني و نان و همچنين در ساخت روغن‌هاي آرايشي بوده است. اين روغن‌ها همانند كرم‌ها يا ماسك‌ها امروزه نيز جهت زيبايي و لطافت پوست استفاده مي‌شوند. مستندات و شواهد تاريخي حاكي از اين است كه از زعفران براي عطر و بخور جهت خوشبو كردن فضاي كاخ‌ها، مجالس جشن و سرور نيز استفاده مي‌كردند. در سنگ نگاره‌هاي تخت جمشيد نيز جلوي داريوش دو بخوردان براي استفاده از عطر و بخور در كاخ‌هاي پرسپوليس كنده‌كاري شده است.

 

براي اطمينان در خريدي بدون واسطه و با قيمت مناسب به صفحه خريد زعفران بهرامن مراجعه كنيد. قيمت زعفران بهرامن در مقايسه با كيفيت اين محصول عامل رقابتي در فروش اين ادويه گرانبهاست.

در عصر ساسانيان عرب ها با زعفران آشنا شدند و آن را از شهرهاي كرمانشاه و همدان وارد كشور خود نمودند و مورد استفاده‌هاي خوراكي و غيرخوراكي قرار مي‌گرفت.  محلول زعفران گاهي به عنوان استامپ براي درج علامت بازرگاني بر روي محموله‌هاي تجاري و يا زدن نقش علامت كشتارگاه بر روي گوشت گوسفندان و يا به عنوان خوشبو كردن پيكر مردگان پس از غسل ميت، تحرير خوشنويسي بر روي پوست آهو، آراستن نسخه‌هاي خطي و نوشتن عناوين يا تحرير حاشيه‌ها، رنگ كردن پارچه‌ها، قالي‌ها و ... كاربرد داشت.

در عصر قاجاريه هم همچون عصر هخامنشيان علاوه بر مصارف غيرخوراكي از زعفران استفاده‌هاي خوراكي هم مي‌كردند و در آماده كردن شربت زعفران و انواع آش‌ها، مسقطي، يخ در بهشت، شله زرد، حلوا و بستني كاربرد داشت؛ زعفران در گذشته جهت مصارف دارويي نيز استفاده مي‌شده است.

دانشمنداني همچون بخارايي، ابوعلي سينا، بغدادي، خراساني و بسياري از پزشكان ايراني- اسلامي از آن در توليد روغن‌ها، مواد آرايشي و ماسك‌هاي زيبايي استفاده مي‌كردند.

شاعراني همچون فردوسي و نظامي گنجوي در اشعار خود به خوشبو كردن فضا توسط زعفران اشاره دارند. براي مثال نظامي در اشعار خسرو و شيرين، اينگونه بيان مي‌كند: "زخار و خاره خالي كن ميانش      معطر كن به مشك و زعفرانش"

زعفران از همان زمان‌هاي گذشته به عنوان ماده‌اي خنده‌آور، مفرح و شادي‌آور، تقويت‌كننده عروق، تقويت هوش و حافظه در منابع طب و داروشناسي كهن ايراني و اسلامي شناخته شده است. پزشكان قديمي همچنين جهت درمان بيماري‌هايي همچون ماليخوليا و جنون‌، مغز و دماغ، سردرد، زخم، ورم‌ و درد مفاصل و به عنوان مسكن و خواب‌آور، تسكين دردهاي قاعدگي و تنظيم عادات ماهانه زنان، ضدعفوني‌كننده، تسهيل در زايمان، و جهت درمان بيماري‌هاي دستگاه گوارش، دستگاه تنفسي، چشم وگوش و ... از زعفران بهره مي‌گرفتند و در نسخه هايي تجويزي، زعفران تركيب اصلي دارو بود. در آن زمان براي شستشوي چشم، از محلول جوشانده نيمه گرم (ولرم) زعفران استفاده مي‌كردند چون خاصيت ضد عفوني كنندگي داشت.

 

منابع

-          Abdul Samad Katawazy; “A COMPREHENSIVE STUDY OF AFGHAN SAFFRON”; Research, Planning and Policy Directorate, April, 2013.

-          Salwee Yasmin and F. A. Nehvi; “Saffron as a valuable spice: A comprehensive review”; African Journal of Agricultural Research Vol. 8(3), pp. 234-242, 24 January, 2013.

-          محمد حسن ابريشمي؛ "زعفران از ديروز تا امروز"؛ انتشارات اميركبير؛ سال 1389.

-          وبسايت رسمي فروشگاه اينترنتي بهرامن        

منبع : ساعت24                                                                                          

انواع دوربين مدار بسته از نظر ظاهر

۲۵ بازديد

انواع دوربين مدار بسته از نظر ظاهر

 

 

امروزه سيستمهاي دوربين مدار بسته رواج چشم گيري داشته و به غير از اماكني كه در آنها كسب و كار وجود دارد پاي سيستم هاي دوربين مداربسته به اماكن مسكوني نيز كشيده شده. حال جدا از اينكه علت اين موضوع چيست و آيا اين موضوع خوب است يا بد ما قصد داريم انواع دوربين مدار بسته را در اين مطلب مفصل تشريح كنيم.

تقسيم بندي دوربين مدار بسته به لحاظ ظاهري به شرح زير مي باشد

دوربين مدار بسته بولت

در گام اول معرفي انواع دوربين مداربسته، مدل بولت را بررسي مي كنيم. دوربين مدار بسته بولت در اصطلاح انگليسي Bullet كه ظاهري مانند لوله تفنگ دارد. در اين نوع دوربين، ال اي دي ديد در شب، لنز، سنسور و مدار دوربين پشت هم قرار گرفته و ساختار اين دوربين مدار بسته را تشكيل مي دهد.

vfy_z5.jpg

دوربين بولت

دوربين بولت قابليت نصب بر روي ديوار وسقف را دارد و به علت اينكه اكثر اين دوربين ها با قابليت ضد آب و خاك ساخته شده اند از آنها مي توان براي فضاهاي خارجي و محوطه هايي كه سقف ندارند نيز استفاده نمود. معمولا دوربين مداربسته بولت قابليت گردش ندارند.

اين نوع دوربين ها از همان ابتدا داراي ديد در شب بودند اما ميزان آن با توجه به نوع LED و قدرت آن با يكديگر تفاوت داشتند. هر چقدر ديد در شب بيشتر و بهتر بخواهيم بايد كيس لوله اي اين دوربين هاي بولت بزرگتر باشد تا تعداد ال اي دي بيشتري در آن قرار بگيرد.

اجزاي تشكيل دهنده دوربين مدار بسته بولت:

 

  1. بدنه اصلي(فلزي يا پلاستيكي)
  2. شيشه محافظ جلو
  3. ال اي دي مادون قرمز
  4. لنز ثابت يا متغير دوربين
  5. كيت IR-CUT FILTER
  6. سنسور تصوير
  7. پايه عقب دوربين
  8. كابل خروجي (تصوير وتغذيه)

 

هايك ويژن      تي وي تي

دوربين مدار بسته دام

در معرفي انواع دوربين مدار بسته به دوربين مداربسته دام مي رسيم. اين دوربين با ظاهر گنبدي يا نيم دايره طراحي شده اند و بيشترين استفاده را در پوشش سيستم هاي نظارتي جهان بازي مي كند. شكل نيم دايره اي دوربين ايجاب مي كند كه دوربين تنها به سقف نصب گردد كه در اكثر اماكن نيز به همين گونه مي باشد. اما با اضافه كردن پايه براي دوربين دام مي توان آن را بر روي ديوار نيز نصب نمود.

دوربين دام

دوربين هاي دام نقاط قوت و ضعفي دارد كه مي بايست بر اساس مكان بهترين انتخاب را انجام داد. به طور مثال از مزيت هاي بزرگ اين دوربين مشخص نبودن مكان لنز آنهاست تا كسي نتواند با توجه به زاويه نگاه دوربين محل تصوير برداري آن را تشخيص دهد. ديگر مزيت آن قيمت پايين تر به نسبت دوربين بولت و ظاهر زيباتر آن است تا راحت تر با محيط همگام شود.

نقاط ضعف و قدرت دوربين دام

اما از نقاط ضعف دوربين دام بگوييم كه بزرگترين آن عدم امكان نصب مستقيم بر روي ديوار است و ديد در شب كم آن امكان نصب در فضاي باز را فراهم نمي كند. حتي برخي از دوربين هاي مدار بسته دام به علت شيشه ي محفظ نيم دايره، مناسب نصب در پاركينگ نيستند، زيرا با تابش نور چراغ خودرو كاملا ديد خود را از دست مي دهند.

اكثر دوربين هاي مداربسته دام قابليت ضد آب و خاك ندارند اما شركت هاي زيادي وجود دارند كه اين دوربين ها را با قابليت ضد آب و خاك و حتي ضد ضربه و شوك توليد مي كنند. اين دوربين ها آنقدر تنوع دارند كه برخي آز آن ها در اتوبان ها براي نظارت خودروها استفاده مي شود. بايد توجه داشت كه دوربين هاي استفاده شده در بزرگراه ها بايد هم از لحاظ نفوذ آب وخاك بسيار مقاوم باشند و هم ديد بسيار با كيفيتي را دارا باشند.

به مانند دوربين مدار بسته بولت، دوربين دام نيز قابليت استفاده از سنسورها لنزهاي متعددي را دارند. از سنسور هاي TVL آنالوگ گرفته تا سنسورهاي تصوير مگا پيكسلي و از لنز هاي ثابت تا لنز هاي متغير در اين محصولات ديده مي شود. شهرنت در اپليكيشن شهرنت شما

 

اجزاي تشكيل دهنده دوربين دام:

  1. روكش شيشه اي دوربين دام
  2. LED مادون قرمز
  3. لنز ثابت با متغير دوربين مدار بسته
  4. كيت فيلتر IR-CUT
  5. سنسور تصوير
  6. بدنه به همراه پايه
  7. كابل تصوير و تغذيه دوربين

دوربين مداربسته گردان يا PTZ

در گام بعدي معرفي انواع دوربين مدار بسته به دوربين PTZ ميرسيم، شايد در نگاه اول شما اين دوربين را با يك دوربين دام اشتباه بگيريد، اين دوربين نيز به مانند دوربين دام به صورت نيم دايره مي باشد كه بر روي يك پايه گردان 360 درجه اي سوار شده است. اين دوربين ها بجز پايه گردان از يك لنز متغير نيز بهره مي برند كه قابليت زوم اپتيكال وديجيتال را روي تصوير به صورت آنلاين فراهم مي سازد. در مورد بزرگنمايي يا زوم اين نكته بايد ذكر شود كه زوم اپتيكال هيچ افت كيفيتي را روي تصوير ايجاد نمي كند.

دوربين تي وي تي 

دوربين مداربسته گردان

دوربين مداربسته كردان براي اماكني مناسب است كه يك اپراتور دوربين ها را كنترل مي كند و با اين دوربين قادر است تمام محيط محوطه را پوشش دهد. همچنين اپراتور مي تواند به اين دوربين برنامه دهد تا يك مسير را طي كند و در چند نقطه در اين مسير متوقف شود و زوم نمايد و دوباره ادامه مسير خود را طي نمايد.

راهنماهاي خريد محصولات

راهنماي خريد دوربين مدار بسته

دوربين PTZ بسيار مناسب و مورد علاقه پليس و راهنمايي و رانندگي مي باشد. چون با اين دوربين مدار بسته مي توان كنترل ترافيكي مفيدي را داشت. اين دوربين مي تواند به هر سو بچرخد و روي هر نقطه اي زوم نمايد.

دوربين مداربسته صنعتي يا باكس

اين نوع دوربين مدار بسته در گذشته به علت پايين بودن كيفيت دوربين ها استفاده بيشتري داشت اما اكنون با پيشرفت تكنولوژي و چند برابر شدن كيفيت دوربين مداربسته فروش بسيار كمي را دارا هستند. دوربين مدار بسته صنعتي براي اماكني كه نياز به تصوير شفاف و يا زوم قوي بودند، استفاده مي شود.

دوربين باكس

از جمله ويژگي مهم دوربين صنعتي استفاده از لنز هاي مختلف در آن است. اين دوربين ها در پك توليد شده فاقد لنز مي باشند و مي توان بر اساس نياز لنز ثابت يا متغير تهيه كرد. اما نقطعه ضعف دوربين هاي باكس در نداشتن ديد در شب است كه حتما مي بايست در محيط نور، هر چند كم وجود داشته باشد.

ساختار اين محصول نيز به مانند دوربين مداربسته بولت مي باشد با اين تفاوت كه لنز آن بايد به صورت مجزا خريداري شود و فاقد Led ديد در شب ميباشد.

دوربين مدار بسته مينياتوري

يك مدل از انواع دوربين مدار بسته از نوع مينياتوري است. همانطور كه از نامش پيداست دوربين مداربسته مينياتوري به نسبت ساير دوربين ها اندازه بسيار كوچكتري دارد و براي پايش نامحسوس استفاده ويژه اي دارد. لنز، سنسور و چيپ تغذيه داخل يك كاور كوچك تعبه شده تا بتوان آن را در هر جايي كار گذاشت.

نكته جالب دوربين هاي مينياتوري لنز آنهاست كه هم مي تواند ظاهر ساده اي داشته باشد و هم به اندازه سر سوزن كوچك باشد و يا به شكل يك پيچ چهار سو باشد. بسياري از دوربين هاي مداربسته مينياتوري ديد در شب ندارند اما برخي از آن ها به چند عدد LED ديد در شب تجهيز شده اند كه قادرند درتاريكي چند متري از اطراف خود را پوشش دهند كه اصلا نور دهي مناسبي ندارند.

 

مدلهاي دوربين مدار بسته مينياتوري

دوربين هاي مينياتوري نيز به مانند ساير دوربين ها به يك منبع تغذيه 12 ولت با جريان مستقيم نياز دارند تا هميشه روشن بمانند. در مدل هاي دوربين وايرلس مينياتوري از يك باتري جهت ذخيره برق چند ساعته نيز استفاده شده است.

دانلود فيلم Zack Snyder’s Justice League 2021

۳۲ بازديد

دانلود فيلم    Zack Snyder’s Justice League 2021

xtra_z10.jpg

ليگ عدالت زك اسنايدر به كارگرداني زك اسنايدر در سال ???? توسط كشور آمريكا در ژانر اكشن ساخته شده است. بن افلك و هنري كويل در آن حضور دارند. زك اسنايدر اجازه نمي دهد كه فداكاري نهايي سوپرمن بي نتيجه بماند. او همراه با متحدانش در تلاشند تا جلوي فاجعه اي را كه قرار است زمين را نابود كند، بگيرند.

اطلاعات تكميلي فيلم Zack Snyder’s Justice League 2021 :

كارگردان : Zack Snyder

نويسنده ها : Zack Snyder , Chris Terrio

بازيگران : Henry Cavill, Ben Affleck, Gal Gadot

كشور : USA | UK

زبان : English | Icelandic | French

تاريخ انتشار : ?? March 2021 (USA)

شناخته شده به اسم : Zack Snyder’s Justice League

لوكيشن فيلمبرداري : Warner Bros. Studios, Leavesden, England, UK

كمپاني سازنده : Atlas Entertainment, DC Entertainment, DC Films

 

فيلم ليگ عدالت زك اسنايدر به كارگرداني زك اسنايدر در سال ???? ساخته شده است. اين فيلم محصول كشور آمريكا و در ژانر اكشن و ماجراجويي مي‌باشد. در اين فيلم جرد لتو، هنري كويل، امبر هرد , گل گدوت به هنرمندي پرداخته‌اند.

https://upnod.tv