انواع پنجره دو جداره

۶ بازديد

انواع پنجره دو جداره

به نقل کارشناسان ما در حوزه پنجره دو جداره، با رشد دانش بشری در امر ساختمان سازی، افزایش جمعیت کره ی زمین و تغییرات آب و هوایی، استفاده از سیستمهای جدید در صنعت ساختمان سازی ضروری و غیر قابل انکار است. یکی از این تغییرات شگرف در صنعت ساختمان سازی، در حوزه ی درب و پنجره رخ داده است. ما در سال‌های اخیر شاهد تحولات بسیار عظیمی در حوزه  پنجره دو جداره نسبت به سنوات گذشته بوده ایم. امروزه انواع پنجره دوجداره در شکل، اندازه و جنس‌های مختلف در بازار موجود می‌باشد.معمولاً انواع پنجره‌ دوجداره با در نظر گرفتن مدل بازشو و جنس پروفیل مصرفی در ساخت آن ها، دسته‌بندی می‌شوند. تقسیم بندی پنجره دو جداره بر اساس مدل بازشو عبارتند از:
  • پنجره دوجداره تک حالته
  • پنجره دوجداره دو حالته
  • پنجره دوجداره لولایی
  • پنجره دوجداره کلنگی
  • پنجره دوجداره آکاردئونی
  • پنجره دوجداره سایبانی
  • پنجره دوجداره خلیجی
  • پنجره دوجداره فرانسوی
  • پنجره دوجداره فولکس واگنی
  • پنجره دوجداره کشویی
  • پنجره دوجداره دایره‌ای

پنجره دوجداره ثابت

اولین و پایه ترین مورد از انواع پنجره دوجداره مدل ثابت می باشد. این مدل یکی از کم خرج ترین و ساده و پرکاربردترین مدل پنجره ، پنجره دو جداره آلومینیومی ثابت می باشد. این پنجره تنها به خاطر کم هزینه و سادگی نیست که بسیار پرکاربرد است بلکه به خاطره ثابت بودن این مدل پنجره از همه انواع دیگر پنجره دو جداره بازدهی بالاتر و بهتری دارد.این مدل پنجره نیاز به هیچ مکانیزمی برای باز و بسته شدن ندارد و به همین دلیل به خوبی از پس عملیات عایق بندی صوتی ، حرارتی و گرد و غبار بر می آید. نمونه مکان هایی که می توان از این پنجره استفاده کرد برای پنجره سرویس بهداشتی، قسمت پاگردهای بین پله ها، مراکز تجاری و ساختمان های بلند و بخش نور گیر ساختمان ها و حتی گلخانه ها می باشد.e631047_25.jpg

پنجره دو جداره تک حالته

پنجره‌های دوجداره تک حالته تنها از یک جهت و به صورت لولایی باز و بسته می‌شوند و به همین دلیل است که آن‌ها را با این نام می‌شناسند. این نوع پنجره می توانند به روشهای مختلفی باز شوند ، به عنوان مثال با لولا پایین یک طرف ، لولا در امتداد قسمت بالا ، پنجره هایی که به داخل ملک باز می شوند یا به بیرون باز می شوند ،نوع آن بستگی به انتخاب شما دارد.پنجره دوجداره به گونه ای طراحی شده اند تا نور طبیعی را تا حد امکان به داخل بیندازند. اتاق های تاریک به سرعت با سبک مناسب پنجره upvc روشن می شوند و در نتیجه این مدل در اندازه بزرگتر مفید است. این نوع از پنجره پرکاربردترین است و در 80 درصد از این مدل از انواع پنجره دوجداره استفاده می‌شود.

پنجره دوجداره دوحالته

در این مدل از انواع پنجره دوجداره، پنجره هم از یک سو به حالت لولایی باز و بسته می شود و هم با حرکت دستگیره به طرف بالا، همچون پنجره ی قطار با زاویه ی ۲۵ درجه پنجره به طرف بالا باز می گردد. علاوه بر زیبایی منحصر به فرد پنجره های دوجداره دو حالته، شما با انتخاب این پنجره های خاص از کیفیت و امکانات بالای آن ها نیز بهره مند خواهید شد. به طور مثال می توان اظهار کرد که امنیت این نوع پنجره های دوجداره فوق العاده بالا می باشد؛ چرا که در ساخت آن ها از یراق‌آلات بسیار مقاوم و پیشرفته‌ای استفاده شده است.

پنجره دوجداره کشویی

پنجره‌های کشویی یکی دیگر از انواع پنجره دوجداره هستند که به صورت ریلی باز و بسته می‌شوند. این پنجره می‌تواند چپ بازشو یا راست بازشو باشد. در این حالت، پنجره نسبت به پنجره‌های لولایی عایق کمتری دارد. پنجره‌های کشویی با توجه به نوع بازشو آن‌ها، در هنگام باز شدن هیچ فضایی را اشغال نمی‌کنند و به همین دلیل است که به یکی از محبوب ترین پنجره‌های دوجداره تبدیل شده است. اما این پنجره‌ها معایبی نیز دارند. در واقع این پنجره‌ها عایق خوبی به شمار نمی‌روند.

پنجره دو جداره فرانسوی

این مدل پنجره به صورت دو لنگه‌ که به شکل مختلف باز می‌شود و از دو طرف باز می‌شوند. میان این دو لنگه هیچ ستون یا چیز اضافی وجود ندارد و فضای میان آن کاملاً خالی است. البته این به معنای عایق نبودن این مدل پنجره نیست. این پنجره را به نوعی طراحی کرده‌اند که هم زیبایی منحصر به فردی دارا باشد و هم از کیفیتی بسیار بالا برخوردار است از پر طرفدارترین انواع پنجره دوجداره میباشداز دیگر ویژگی‌های پنجره دو لنگه بازشو فرانسوی می‌توان به قابلیت نصب انواع مدل‌های تک‌ حالته و دو حالته بر روی آن‌ها اشاره کرد. شما می‌توانید این پنجره‌ها را بر روی محورهای عمودی یا افقی باز کنید که هر کدام زیبایی خاص خودش را دارد.

پنجره دو جداره خلیجی

این نوع از انواع پنجره دوجداره عمدتا در پذیرایی ها استفاده می شود و علاوه بر زیبایی خاص و منحصر به فردی که به دکوراسیون خانه می بخشد، باعث می شود که فضای داخلی خانه بزرگ‌ تر هم به نظر آید. پنجره دوجداره خلیجی در واقع ترکیبی از پنجره‌های ثابت و بازشو می باشد. استفاده از این پنجره‌ها در کنار هم یک حالت قوسی چندضلعی ایجاد می‌ کند که فق العاده زیباست.

پنجره دو جداره مدل آکاردئونی

این مدل بیشتر در پنجره‌های بسیار عریض به کار گرفته می‌شود. زمانی که عرض پنجره شما از سه متر به بالا تجاوز می‌کند، از پنجره آکاردئونی استفاده می‌شود. زیبایی این پنجره‌ها بسیار بالا است و می‌تواند به بالکن خانه شما جلوه‌ی منحصربه ‌فردی بدهد. شما می توانید از این مدل برای سالن های خود که فضای عریض و پهنی دارند استفاده کنید. چون یکی از خصوصیات بارز این پنجره ها در بین انواع پنجره دوجداره ، همین کاربرد برای فضاهای بزرگ است.

پنجره دو جداره کلنگی

مدل پنجره دوجداره کلنگی از انواع پنجره های یک جهت باز شو به حساب می‌آیند که بنا بر تصمیم شما در طراحی و خرید می‌توان جهت آن را نیز تغییر داد. کاربرد این پنجره‌ها بیشتر برای حمام، سرویس بهداشتی، نورگیر و راه پله است.

پنجره های دو جداره کمانی

این مدل پنجره های دوجداره از نوع خلیجی هم جلوه‌ی بهتر و زیباتری به منزل شما می‌بخشند. در حقیقت این پنجره های دوجداره یکی از جدید‌ترین انواع پنجره دوجداره روز دنیا محسوب می شوند. این پنجره ها از افق دارای قوس هستند و برخلاف پنجره دوجداره ی خلیجی که حالت دایره ای آن با ایجاد زاویه‌های مختلف، ایجاد می شد، پنجره‌های کمانی خود این قوس را دارا می باشند. از این پنجره‌ها می‌توان به شکل تکی و یا ترکیبی استفاده کرد. کاربرد این نوع پنجره دوجداره هم نظیر پنجره دوجداره خلیجی در ایجاد یک فضای بسی بزرگتر و چشم نواز می باشد.منبع:https://asemanwindow.com/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.